Invoering van de persoonsgegevens van de kinderbijslagdossiers

Naar aanleiding van de zesde staatshervorming is de kinderbijslag geregionaliseerd...

De toelichtingen in ons thematisch onderdeel zijn sinds 1 januari 2019 niet meer up-to-date.

Alle kinderbijslagfondsen moeten alle gegevens van alle actoren van hun dossiers in het Kadaster invoeren.

Een kinderbijslagfonds dat een dossier aanlegt voor het onderzoek naar een recht op gezinsbijslag (kinderbijslag, kraamgeld, adoptiepremie) moet de identificatiegegevens van de bekende actoren (minstens van de rechthebbende) in het Kadaster invoeren en ook de gegevens in de verplichte velden.

Het Kadaster moet een exacte weergave zijn van alle onderzochte, geweigerde, toegekende en teruggevorderde rechten zoals die opgenomen zijn in de eigen databases van de kinderbijslagfondsen.

De correcte rechtssituatie van het dossier moet zowel in de interne database van elk kinderbijslagfonds als in het Kadaster weergegeven worden.

De gegevens in de interne databases van de kinderbijslagfondsen moeten altijd perfect overeenstemmen met de gegevens van diezelfde instellingen in het Kadaster.

De interne databases van de kinderbijslagfondsen en de gegevens in het Kadaster moeten gesynchroniseerd zijn.

De kinderbijslagfondsen zijn verantwoordelijk voor de invoering van de gegevens van hun dossiers in het Kadaster en voor de opvolging van die invoering.

Top